Sprzedaj w Mercateo!
Czy chcesz zostać naszym dostawcą?

Dostarczaj produkty do różnych firm, począwszy od przedsiębiorstw jednoosobowych, skończywszy na koncernach.
Zostań dostawcą Mercateo, wiodącej europejskiej platformy zaopatrzeniowej!

Rejestracja dostawcy

Dlaczego warto sprzedawać na platformie Mercateo?

 

  • Zwiększysz obroty firmy
    zyskując nowy kanał dystrybucji

  • Zyskasz dostęp do obszernej bazy klientów biznesowych Mercateo

  • Oszczędzisz dzięki
    efektywnemu
    systemowi realizacji zamówień

Dystrybucja przez Mercateo jest prosta!


 

5 kroków

Rejestracja

Spełniasz nasze wytyczne i akceptujesz Umowę Ramową Mercateo Polska Sp. z o.o.? Zarejestruj się!

Integracja

Udostępniasz swój katalog z ilustracjami, kartami danych, informacjami o czasie dostawy i stanie magazynowym.

Sprzedaż

Od chwili wstawienia katalogu live, klienci widzą go na Mercateo i mogą zamawiać produkty.

Dostawa

Wysyłasz towar z listem przewozowym Mercateo

Finanse

Wystawiasz fakturę Mercateo i otrzymujesz należność w ustalonym terminie.

Jakie wytyczne musi spełnić dostawca?

 
Dysponuje odpowiednim asortymentem.
Oferuje konkurencyjne ceny.
Ma katalog(i) w wersji elektronicznej.
Dostarcza towar z własnego magazynu i podaje stan magazynowy dla każdego produktu.
Wysyła towar z z listem przewozowym Mercateo.
Nawiążesz z Mercateo współpracę na podstawie umowy ramowej?

Poza tym do naszych wytycznych należy to, co gwarantujemy naszym klientom: produkty wysokiej jakości oraz punktualne dostawy.

Integracja katalogu


 

1. Wgranie katalogu

Po pomyślnie dokonanej rejestracji otrzymasz dane dostępu do swojego konta FTP w Mercateo. Poprzez to konto, udostępniasz Mercateo dane katalogu, mając bezpośrednią kontrolę nad ich aktualizacją.

2. Kontrola katalogu

Zanim katalog nowego dostawcy pojawi się online, Mercateo dokonuje kontroli jakości opisów produktów, numerów EAN, nazw i numerów producentów, ilustracji, kart produktów, jednostek zamówienia i opakowania.

3. Wstawienie katalogu live

Kontrola katalogu przebiegła pomyślnie. Po otrzymaniu Twojej zgody na udostępnienie katalogu, Mercateo wstawia go online.

4. Uzupełnienie danych katalogowych

Po wstawieniu go online, Mercateo może uzupełnić katalog o standaryzowane ilości zamówienia, nazwy producentów i systemy klasyfikacji, jak np. eCl@ss i UNSPSC. Identyczne produkty, oferowane przez kilku dostawców, zostaną sklasyfikowane jako „dublet”. Umożliwia to przejrzyste zestawianie tych samych produktów, w celu porównania warunków ich dostawy.

5. Zgłaszanie błędów

Wskazane jest systematycznie aktualizowanie katalogu. Jeśli wystąpi błąd techniczny, otrzymasz stosowne powiadomienie.

Wgraj swoją listę produktów w formacie CSV, XML (BMEcat) lub przez Mercateo Excel TOOL na konto FTP w Mercateo. Katalog składa się z kategoryzacji oraz danych produktu. Następnie wczytaj również zdjęcia lub ilustracje (JPG lub GIF), karty danych oraz karty charakterystyki (PDF). Ponadto zadbaj o aktualne informacje o stanie magazynu i czasie dostawy.

Aktualizacje cen, czasu dostawy oraz stanów magazynowych można dokonywać regularnie przesyłając je w formie osobnych plików CSV lub XML na konto FTP.

Specyfikacje - format dokumentów
Mercateo_BMEcat-Specificaties_EN (ZIP – 1.65 MB)
Mercateo_Availibility-Stock_EN (PDF – 161 KB)
Mercateo_BMEcat-CatalogueTOOL_PL_EN

Specyfikacje – Wgrywanie katalogu przez FTP

Przez File Transfer Protocol (FTP) udostępniasz Mercateo swoje dane katalogowe oraz przeprowadzasz aktualizacje. Są do tego potrzebne Klient FTP oraz darmowy program Filezilla. Wprowadź w pasku narzędzi Filezilla następujące informacje i utwórz połączenie, klikając na 'Quickconnect'.
Dane logowania serwera FTP:

Adres ftp.mercateo.com
FTP-Server-Port 21
FTP-Server-Secure-Port 22
Nazwa użytkownika otrzymasz po zalogowaniu

Katalog składa się z różnych plików, które należy całkowicie udostępnić podczas pierwszego wczytywania. W przypadku aktualizacji konieczny jest jedynie transfer zmienianych plików.

Aby poprawnie przydzielić pliki, proponujemy skorzystać z poniższego podkatalogu:

Katalog (cennik) ./<KatalogID>/catalog
Ilustracje ./images
Karty danych (PDF) ./pdf
 
Pojawił się problem podczas kodowania znaków? Wybierz kodowanie binarne. 
 
Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż na platformie Mercateo.

Czym charakteryzuje się dobrze opisany produkt?
1. Nazwa artykułu

Nazwa artykułu jest podstawą jego dobrej widoczności. Powinna się składać z następujących elementów:
Model i marka - wyjątkowa cecha (np. kolor lun rozmiar) – rodzaj produktu/słowo kluczowe.
Nie używaj skrótów oraz słów składających się tylko w dużych liter.

  • Samsung UE40EH5000 – 40 cali – Led-tv
  • Microsoft Surface Pro 3 - 256 GB - srebrny - tablet pc
  • Rolka niekierowana, średnica 260 mm, udźwig 150 kg
  • POJEMNIK NA ODPADY wym.706x341x258mm
  • MICROSOFT SURFACE PRO3 250GB SREBRNY
  • Rol niekier. śred. 200mm udź.80kg

Skąd wiedzieć, jak najlepiej opisać lub nazwać produkt?
Jakie nazwy podają klienci w wyszukiwarce, np. tv czy telewizja, laptop czy notebook?
W odpowiedzi na te pytania pomocny może być Planer słów kluczowych Google (i Google Trends).

2. Zdjęcia

Dobre zdjęcie wyraża więcej niż 1000 słów. Klienci są często zorientowani wizualnie, a ilustracje wzbudzają ich zaufanie. Dlatego zadbaj o zdjęcia i ilustracje wysokiej jakości. Oznacza to:

  • dobrze widoczny artykuł na białym tle
  • artykuł widoczny z kilka perspektyw (także z ujęciami detali!)
  • brak logo, linków czy znaków wodnych na zdjęciach i ilustracjach
3. Podstawowe informacje

Następujące informacje są zawsze pożądane i wpływają na widoczność produktów na platformie Mercateo:

  • marka
  • numer producenta
  • EAN
  • eCl@ss / UNSPSC
4. Opis produktu

Napisz dłuższy tekst podzielony na linijki. W pierwszej linijce napisz, do czego służy produkt. Postaraj się użyć ponownie nazwy produktu oraz słowa kluczowego. Zdania powinny być poprawne, a treść adekwatna. Nie podawaj cech innych produktów, nawet podobnych, gdyż może to zakłócić pracę filtrów wyszukiwania i doprowadzić do wyświetlania nieprawidłowych wyników!

5. Atrybuty

Podanie atrybutów/znaków szczególnych pozwala klientowi na podanie bardziej szczegółowych kryteriów wyszukiwania i otrzymania produktu odpowiadającego jego wymaganiom nawet w najmniejszych szczegółach.

  • Kolor: srebrny
  • Wysokość: 30 cm
  • Szerokość: 60 cm
  • Kolor: srebr.
  • Wymiary: 30x60
  • Wym.: 30(s)x60(w)
6. Słowa kluczowe

Używaj odpowiednich słów kluczowych!
Skąd wiedzieć, jakie słowa kluczowe są odpowiednie (np.: tv/telewizor/...)?
W znalezieniu odpowiednich słów kluczowych warto skorzystać z Planera słów kluczowych Google.
 

Przykładowa strona produktu:

 
Przykładowa_strona_produktowa
 

Aby zapewnić wydajną realizację zamówień Mercateo wymaga, aby przy zamówieniach o wysokiej objętości zamieszczać linki elektroniczne do: zamówień, potwierdzeń zamówień, listów przewozowych i faktur.
Preferujemy standard openTRANS® v1.0, ale akceptujemy także inne formaty:

Download:
Mercateo_EDI_Documentation-2-0_EN (PDF – 362 KB)
przyklady_openTRANS_EN_201008171 (ZIP - 5 KB)

W początkowej fazie współpracy możliwe jest korzystanie ze standaryzowanych procesów e-mail do realizacji zamówień.

Towar wysyłany na zlecenie Mercateo powinien być opatrzony listem przewozowym Mercateo, lub conajmniej neutralnym listem przewozowym, zawierającym następujące dane:

  • Logo Mercateo
  • E-mail: service@mercateo.com.pl
  • Numer telefonu: 123 950 830
Download:

Download:
Logo Mercateo (JPG – 35 KB)
Przykładowy list przewozowy MercateoPL (PDF - 157 KB)
 
Nie możesz wczytać listu przewozowego Mercateo w swoim systemie?
Skorzystaj z listu przewozowego znajdującego się w załączniku każdego naszego zamówienia!

Wskazówki, jak maksymalnie wykorzystać możliwości sprzedaży


 

1. Dobra nazwa

Nazwa artykułu jest podstawą jego dobrej widoczności. Powinny się na nią składać następujące elementy:
Model i marka - wyjątkowa cecha (np. kolor i rozmiar) – rodzaj produktu/słowo kluczowe.
Nie należy używać skrótów ani wyrazów składających się jedynie z dużych liter.

  • Samsung UE40EH5000 – 40 cali – Led-tv
  • Microsoft Surface Pro 3 - 256 GB - srebrny - tablet pc
  • Rolka niekierowana, średnica 260 mm, udźwig 150 kg
  • POJEMNIK NA ODPADY wym.706x341x258mm
  • MICROSOFT SURFACE PRO3 250GB SREBRNY
  • Rol niekier. śred. 200mm udź.80kg

Skąd wiedzieć, jak najlepiej opisać lub nazwać produkt?
Jakie nazwy podają klienci w wyszukiwarce, np. tv czy telewizja, laptop czy notebook?
W odpowiedzi na te pytania pomocny może być Planer słów kluczowych Google (i Google Trends).

2. Dobry opis produktu

Napisz dłuższy tekst podzielony na linijki. W pierwszej linijce napisz, do czego służy produkt. Postaraj się użyć ponownie nazwy produktu oraz słowa kluczowego. Zdania powinny być poprawne, a treść adekwatna. Nie podawaj cech innych produktów, nawet podobnych, gdyż może to zakłócić pracę filtrów wyszukiwania i doprowadzić do wyświetlania nieprawidłowych wyników!

3. Adekwatne atrybuty

Podanie atrybutów/znaków szczególnych pozwala klientowi na podanie bardziej szczegółowych kryteriów wyszukiwania i otrzymania produktu odpowiadającego jego wymaganiom nawet w najmniejszych szczegółach.

  • Kolor: srebrny
  • Wysokość: 30 cm
  • Szerokość: 60 cm
  • Kolor: srebr.
  • Wymiary: 30x60
  • Wym.: 30(s)x60(w)

 

1. Konkurencyjne ceny

Zadbaj o atrakcyjne ceny. Cena, czas dostawy oraz jakość wpływają na zamówienie towaru. Cena jest często (choć nie zawsze) faktorem decydującym.

2. Odpowiednie produkty

Dysponujesz produktami, których nie ma jeszcze na Mercateo? Nasze doświadczenie pokazuje, że takie produkty bardzo dobrze się sprzedają. Koniecznie udostępnij je na naszej stronie.

3. Zdjęcia i ilustracje wysokiej jakości

Dobre zdjęcie wyraża więcej niż 1000 słów. Klienci są często zorientowani wizualnie, a ilustracje wzbudzają ich zaufanie. Dlatego zadbaj o zdjęcia i ilustracje wysokiej jakości. Oznacza to:

  • dobrze widoczny artykuł na białym tle
  • artykuł widoczny z kilka perspektyw (także z ujęciami detali!)
  • brak logo, linków czy znaków wodnych na zdjęciach i ilustracjach

 

1. Informacje o stanie magazynu

Zadbaj o informacje o stanach magazynowych. Na tej podstawie klienci często podejmują decyzję o złożeniu zamówienia w danym magazynie.

2. Czas dostawy

Zapewnij dobry czas dostawy oraz dostawę zgodną z zadeklarowanym terminem dostawy. Przywiązujemy dużą wagę do wywiązywania się z terminów, dlatego Mercateo tworzy własne statystyki i w razie potrzeby koryguje czas dostawy podany przy Twoich produktach! Czas dostawy wpływa o decyzję klienta o magazynie, w którym składa zamówienie

3. Zasady zwrotu

To od Ciebie zależy, czy przyjmiesz zwrot bez podstawy prawnej. Zasady zwrotu mogą mieć wpływ na decyzję klienta o zakupie w przypadku produktów o nieprecyzyjnych opisach lub brakujących danych. Jeśli produkt nie jest wystarczająco dobrze opisany, a zdjęcie niewyraźne lub nieadekwatne, nie pomoże nawet najlepsza cena!

 

Dystrybucja w innych krajach

Mercateo działa w 12 krajach Europy: w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii, Francji, Czechach, na Słowacji i Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoszech i Belgii.

Jesteś w stanie zapewnić logistykę na terenie innego państwa?
Masz katalog w języku danego kraju?
Możesz legalnie sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych?

Skorzystaj z międzynarodowego potencjału Mercateo, aby skutecznie zdobywać nowe rynki zbytu.

Najczęściej zadawane pytania


Kim są klienci Mercateo? strong> Naszymi klientami są wyłącznie klienci biznesowi, począwszy od przedsiębiorstw jednoosobowych, a skończywszy na międzynarodowych koncernach. Każda firma może zamawiać w Mercateo, niezależnie od jej wielkości i branży. Małe i średnie przedsiębiorstwa oraz koncerny nie tylko zaopatrują się w Mercateo, lecz również korzystają z naszych rozwiązań e-Procurement. Osoby fizyczne NIE MOGĄ kupować w Mercateo.
Kto może zostać dostawcą Mercateo? Mercateo współpracuje ze wszystkimi kontrahentami łańcucha dostaw. Do naszych dostawców należą m.in. dystrybutorzy, importerzy, koncerny, handlowcy i producenci. Najistotniejsze jest, żeby potencjalni dostawcy spełniali nasze wytyczne.
Co mogę sprzedawać na platformie Mercateo? Możesz sprzedawać wszystkie produkty, które znajdą zastosowanie na rynku B2B. Muszą one odpowiadać przepisom UE odnośnie chemikaliów, jak również Rozporządzeniu REACH, Rozporządzeniu w sprawie produktów biobójczych (BPR) oraz Rozporządzeniu CLP (EU-GHS).
Czego NIE wolno sprzedawać na platformie Mercateo? Nie wolno sprzedawać produktów niedozwolonych na polskim rynku oraz produkty zawierające niebezpieczne substancje i/lub trujące preparaty (GHS06)!
Ile kosztuje sprzedawanie przez Mercateo? Umieszczenie swojego asortymentu na mercateo.com.pl jest jeszcze całkowicie bezpłatne. Mercateo ustala swoją marżę od ceny, którą otrzymuje od dostawcy i tym samym zarabia na sprzedaży produktów.
W jaki sposób Mercateo oblicza ceny? Otrzymujemy od naszego dostawcy cenę i ustalamy marżę według algorytmu. Tę samą marżę stosujemy dla wszystkich dostawców w obrębie tej samej kategorii. Nasi dostawcy mają wpływ na wysokość ceny sprzedaży. Regularnie otrzymują oni od nas raport cenowy, aby mieć stały wgląd w przedział cenowy w Mercateo oraz w elastyczność cenową produktu.
W jaki sposób oblicza się koszty wysyłki? Koszt wysyłki podany przez dostawcę ich towaru przekazujemy klientom w proporcji 1 na 1.

Dowiedz się wiecej o Mercateo

Swoim dostawcom Mercateo oferuje kanał dystrybucji, który przekształca wydajność we wzrost obrotów firmy. Zyskaj dostęp do nowych grup docelowych oraz międzynarodowych rynków.
Odkryj, co kryje się pod pojęciem wiodącej platformy zaopatrzeniowej Europy.

Kontakt

Masz pytania lub chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zostać dostawcą Mercateo?
 

12 395 08 30

 
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Mercateo!