Sprzedawaj w Mercateo!
Chcesz zostać naszym dostawcą?

Dostarczaj produkty do różnych firm: począwszy od przedsiębiorstw jednoosobowych, skończywszy na koncernach. Zostań dostawcą Mercateo, wiodącej europejskiej platformy zaopatrzeniowej!

Rejestracja dostawcy

Dlaczego warto sprzedawać na platformie Mercateo?

 

  • Zwiększysz obroty firmy poprzez nowy kanał dystrybucji

  • Zyskasz dostęp do obszernej bazy klientów biznesowych Mercateo

  • Oszczędzisz dzięki efektywnemu systemowi realizacji zamówień

 

Dystrybucja przez Mercateo jest prosta!

5 kroków

Rejestracja

Spełniasz nasze kryteria i akceptujesz Umowę Ramową Mercateo Polska Sp. z o.o.

Integracja

Udostępniasz swój katalog ze zdjęciami, kartami danych, informacją o czasie dostawy i stanie magazynowym.

Sprzedaż

Od momentu udostępnienia katalogu live, klienci Mercateo widzą go i mogą zamawiać produkty.

Dostawa

Wysyłasz towar z listem przewozowym Mercateo.

Finanse

Wystawiasz fakturę Mercateo i otrzymujesz należność w ustalonym terminie.

Jakie wymagania musi spełniać dostawca?

 

  • Dysponować odpowiednim asortymentem
  • Oferować konkurencyjne ceny
  • Posiadać katalog(i) w wersji elektronicznej
  • Dostarczać towar z własnego magazynu
  • Podawać stan magazynowy dla każdego produktu
  • Gwarantować wysoką jakość oraz punktualne dostawy

 

 

Nawiąż współpracę z Mercateo i podpisz z nami umowę ramową. To proste!

Tak zintegrujesz swój katalog

1. Wgranie katalogu - Po pomyślnie dokonanej rejestracji otrzymasz dane dostępu do swojego konta FTP w Mercateo. Poprzez to konto, udostępniasz Mercateo dane katalogu, mając bezpośrednią kontrolę nad jego aktualizacją.

2. Kontrola zawartości katalogu - Zanim katalog nowego dostawcy pojawi się online, Mercateo dokonuje kontroli jakości opisów produktów, numerów EAN, nazw i numerów producentów, ilustracji, kart produktów, jednostek zamówienia i opakowania.

3. Wstawienie katalogu live - Kontrola katalogu przebiegła pomyślnie. Po otrzymaniu Twojej zgody na udostępnienie katalogu, Mercateo wstawia go online.

4. Uzupełnienie danych katalogowych - Po wstawieniu go online, Mercateo może uzupełnić katalog o standaryzowane ilości zamówienia, nazwy producentów i systemy klasyfikacji, jak np. eCl@ss i UNSPSC. Identyczne produkty, oferowane przez kilku dostawców, zostaną sklasyfikowane jako „dublet”. Umożliwia to przejrzyste zestawianie tych samych produktów, w celu porównania warunków ich dostawy.

5. Zgłaszanie błędów - Wskazane jest systematyczne aktualizowanie katalogu. Jeśli wystąpi błąd techniczny, otrzymasz stosowne powiadomienie.

Wgraj swoją listę produktów w formacie BMEcat, CSV, XML lub przez Mercateo Excel TOOL na konto FTP u Mercateo. Obok listy produktów, wgraj również ilustracje (JPG lub GIF) i karty produktów oraz karty charakterystyki substancji niebezpiecznych. Dodatkowo wprowadzaj regularnie informacje o stanie magazynu i czasie dostawy.

Aktualizacji cen, terminów dostawy i stanów magazynu można dokonywać regularnie w formie osobnych CSV lub XML, dostarczanych na konto FTP.

Ściągnij specyfikacje:

Mercateo_BMEcat-Specyfikacje_EN (ZIP – 1.61 MB)
Mercateo_Availibility-Stock_EN (PDF – 161 KB)
Mercateo_information_CatalogueTool_EN_PL (ZIP – 732 KB)

Poprzez File Transfer Protocol (FTP) udostępniasz dane i aktualizacje katalogu Mercateo. Są do tego potrzebne Klient FTP oraz darmowy program Filezilla. Wprowadź w pasku narzędzi Filezilla następujące informacje i utwórz połączenie, klikając na 'Quickconnect'. Dane logowania serwera FTP:

Address: ftp.mercateo.com
FTP-Server-Port: 21
FTP-Server-Secure-Port: 22
Nazwa użytkownika: otrzymasz po zalogowaniu
Hasło: otrzymasz po zalogowaniu

Uwaga: Katalog składa się z różnych plików, które muszą zostać całkowicie udostępnione podczas pierwszego wczytywania. W przypadku aktualizacji konieczny jest jedynie transfer zmienionych plików. Aby poprawnie przydzielić pliki, proponujemy skorzystać z poniższego podkatalogu:

Katalog (cennik): .//catalog
Ilustracje: ./images
Karty danych (PDF): ./pdf

Pojawił się problem podczas kodowania znaków? Wybierz kodowanie binarne.

W początkowej fazie współpracy możliwe jest korzystanie ze standaryzowanych procesów e-mailowych do realizacji zamówień. W celu wydajnej realizacji zamówień Mercateo wymaga, aby przy zamówieniach o wysokiej objętości zamieszczać linki elektroniczne do:
zamówień, potwierdzeń zamówień, listów przewozowych i faktury.
Preferujemy standard openTRANS® v1.0, ale akceptujemy także inne formaty.

Download:
Mercateo_EDI_Documentation-3-0_EN (PDF - 275 KB)
przyklady_openTRANS_EN_201008171 (ZIP - 5 KB)

Towar wysyłany na zlecenie Mercateo powinien być opatrzony listem przewozowym Mercateo lub, przynajmniej, neutralnym listem przewozowym, zawierającym następujące dane:
- Logo Mercateo
- Adres e-mail: service@mercateo.pl
- Numer telefonu: 12 395 08 30

Download:
Logo Mercateo (JPG – 28 KB)
Przykładowy list przewozowy Mercateo (PDF – 130 KB)

Nie możesz utworzyć listu przewozowego Mercateo w swoim systemie? Skorzystaj z listu przewozowego znajdującego się w załączniku każdego naszego zamówienia!

 

 

Wskazówki, jak maksymalnie wykorzystać możliwości sprzedaży

1. Dobra nazwa

Nazwa artykułu jest podstawą jego dobrej widoczności. Powinny się na nią składać następujące elementy:
Model i marka - wyjątkowa cecha (np. kolor i rozmiar) – rodzaj produktu/słowo kluczowe.
Nie należy używać skrótów ani wyrazów składających się jedynie z dużych liter.

  • Samsung UE40EH5000 – 40 cali – Led-tv
  • Microsoft Surface Pro 3 - 256 GB - srebrny - tablet pc
  • Rolka niekierowana, średnica 260 mm, udźwig 150 kg
  • POJEMNIK NA ODPADY wym.706x341x258mm
  • MICROSOFT SURFACE PRO3 250GB SREBRNY
  • Rol niekier. śred. 200mm udź.80kg

Skąd wiedzieć, jak najlepiej opisać lub nazwać produkt?
Jakie nazwy podają klienci w wyszukiwarce, np. tv czy telewizja, laptop czy notebook?
W odpowiedzi na te pytania pomocne mogą być Planer słów kluczowych Google i Google Trends.

2. Dobry opis produktu

Napisz dłuższy tekst podzielony na linijki. W pierwszej linijce napisz, do czego służy produkt. Postaraj się użyć ponownie nazwy produktu oraz słowa kluczowego. Zdania powinny być poprawne, a treść adekwatna. Nie podawaj cech innych produktów, nawet podobnych, gdyż może to zakłócić pracę filtrów wyszukiwania i doprowadzić do wyświetlania nieprawidłowych wyników!

3. Adekwatne atrybuty

Podanie atrybutów/znaków szczególnych pozwala klientowi na podanie bardziej szczegółowych kryteriów wyszukiwania i otrzymania produktu odpowiadającego jego wymaganiom nawet w najmniejszych szczegółach.

  • Kolor: srebrny
  • Wysokość: 30 cm
  • Szerokość: 60 cm
  • Kolor: srebr.
  • Wymiary: 30x60
  • Wym.: 30(s)x60(w)

 

1. Konkurencyjne ceny

Zadbaj o atrakcyjne ceny. Cena, czas dostawy oraz jakość wpływają na zamówienie towaru. Cena jest często (choć nie zawsze) faktorem decydującym.

2. Odpowiednie produkty

Dysponujesz produktami, których nie ma jeszcze na Mercateo? Nasze doświadczenie pokazuje, że takie produkty bardzo dobrze się sprzedają. Koniecznie udostępnij je na naszej stronie.

3. Zdjęcia i ilustracje wysokiej jakości

Dobre zdjęcie wyraża więcej niż 1000 słów. Klienci są często zorientowani wizualnie, a ilustracje wzbudzają ich zaufanie. Dlatego zadbaj o zdjęcia i ilustracje wysokiej jakości. Oznacza to:

  • dobrze widoczny artykuł na białym tle
  • artykuł widoczny z kilku perspektyw (także z ujęciami detali!)
  • brak logo, linków czy znaków wodnych na zdjęciach i ilustracjach

 

1. Informacje o stanie magazynu

Zadbaj o informacje o stanie magazynowym. Na jego podstawie klienci często podejmują decyzję o złożeniu zamówienia w danym magazynie.

2. Czas dostawy

Zapewnij dobry czas dostawy oraz dostawę zgodną z zadeklarowanym terminem. Przywiązujemy dużą wagę do wywiązywania się z terminów, dlatego Mercateo tworzy własne statystyki i, w razie potrzeby, koryguje czas dostawy podany przy Twoich produktach! Czas dostawy wpływa na decyzję klienta o magazynie, w którym składa zamówienie.

3. Zasady zwrotu

To od Ciebie zależy, czy przyjmiesz zwrot bez podstawy prawnej. Zasady zwrotu mogą mieć wpływ na decyzję klienta o zakupie w przypadku produktów o nieprecyzyjnych opisach lub brakujących danych. Jeśli produkt nie jest wystarczająco dobrze opisany, a zdjęcie niewyraźne lub nieadekwatne, nie pomoże nawet najlepsza cena!

 

Dystrybucja w innych krajach

Mercateo działa w 14 krajach Europy: w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii, Francji, Czechach, na Słowacji i Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii, Irlandii, Szwajcarii, Włoszech i Belgii.

Jesteś w stanie zapewnić logistykę na terenie innego państwa?
Masz katalog w języku danego kraju?
Możesz legalnie sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych?

Skorzystaj z międzynarodowego potencjału Mercateo, aby skutecznie zdobywać nowe rynki.

 

Najczęściej zadawane pytania

Kim są klienci Mercateo? Naszymi klientami są wyłącznie klienci biznesowi: począwszy od przedsiębiorstw jednoosobowych, a skończywszy na międzynarodowych koncernach. Każda firma może zamawiać w Mercateo, niezależnie od jej wielkości i branży. Małe i średnie przedsiębiorstwa oraz koncerny nie tylko zaopatrują się w Mercateo, lecz również korzystają z naszych rozwiązań e-Procurement. Osoby fizyczne NIE MOGĄ kupować w Mercateo.
Kto może zostać dostawcą Mercateo? Mercateo współpracuje ze wszystkimi kontrahentami łańcucha dostaw. Do naszych dostawców należą m.in. dystrybutorzy, importerzy, koncerny, handlowcy i producenci. Najistotniejsze jest, żeby potencjalni dostawcy spełniali nasze wytyczne.
Co mogę sprzedawać na platformie Mercateo? Możesz sprzedawać wszystkie produkty, które znajdą zastosowanie na rynku B2B. Muszą one odpowiadać przepisom UE odnośnie chemikaliów, jak również Rozporządzeniu REACH, Rozporządzeniu w sprawie produktów biobójczych (BPR) oraz Rozporządzeniu CLP (EU-GHS).
Czego NIE wolno sprzedawać na platformie Mercateo? Nie wolno sprzedawać produktów niedozwolonych na polskim rynku oraz produkty zawierające niebezpieczne substancje i/lub trujące preparaty (GHS06)!
Ile kosztuje sprzedawanie przez Mercateo? Umieszczenie swojego asortymentu na mercateo.com.pl jest całkowicie bezpłatne. Mercateo ustala swoją marżę od ceny, którą otrzymuje od dostawcy i tym samym zarabia na sprzedaży produktów.
W jaki sposób Mercateo oblicza ceny? Otrzymujemy od naszego dostawcy cenę i ustalamy marżę według algorytmu. Tę samą marżę stosujemy dla wszystkich dostawców w obrębie tej samej kategorii. Nasi dostawcy mają wpływ na wysokość ceny sprzedaży. Regularnie otrzymują od nas raport cenowy, aby mieć stały wgląd w przedział cenowy w Mercateo oraz w elastyczność cenową produktu.
W jaki sposób oblicza się koszty wysyłki? Koszt wysyłki towaru podany przez dostawcę przekazujemy klientom w proporcji 1 na 1.

Dowiedz się więcej o Mercateo

Mercateo oferuje swoim dostawcom kanał dystrybucji, który przekształca wydajność we wzrost obrotów firmy. Zyskaj dostęp do nowych grup docelowych oraz międzynarodowych rynków.
Odkryj, co kryje się pod pojęciem wiodącej platformy zaopatrzeniowej Europy!

Kontakt

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej, jak zostać dostawcą Mercateo?

12 395 08 30

Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Mercateo!