Zamawiając w Mercateo możesz wybrać pomiędzy fakturą papierową i elektroniczną. Poniżej znajdziesz informacje na ten temat.
Elektroniczne faktury
Zarówno faktury elektroniczne i papierowe są uznawane w tym samym stopniu przez Urząd Skarbowy przy rozliczeniach podatkowych (Ustawa z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług art. 2 pkt 31-32). Zamawiając w Mercateo masz możliwość wyboru pomiędzy fakturą w formacie PDF/XML wysyłaną drogą elektroniczną oraz fakturą papierową wysyłaną pocztą.
Jakie korzyści niesie za sobą korzystanie z faktur elektronicznych?
Otrzymywanie danych do faktury w sposób wydajny i wygodny jako PDF lub XML
Pozytywny wpływ na środowisko poprzez mniejsze zużycie papieru
Brak czasochłonnego ręcznego rejestrowania faktur
Automatyczne opracowanie faktur XML we własnym „backoffice”
Wydajne przekazywanie danych do faktury wewnątrz firmy
Wygodniejsze archiwizowanie faktur
Faktury dostępne w Archiwum zamówień przez 10 lat od ich wystawienia
Aby otrzymywać faktury od Mercateo drogą elektroniczną, musisz posiadać ważny adres e-mail oraz program umożliwiający wczytywanie plików PDF (np. Acrobat Reader).
Najczęściej zadawane pytania
Faktura elektroniczna (czy e-faktura) to dokument elektroniczny, który jest prawnie równy fakturze tradycyjnej (papierowej) na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 roku, w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur. Jeśli zdecydujesz się na fakturę elektroniczną, Mercateo wyśle Ci ją w formie pliku PDF lub XML na skrzynkę e-mail.
W podglądzie swojego zamówienia otrzymasz możliwość wybrania rodzaju faktury pomiędzy (1) fakturą papierową wysyłaną pocztą, a (2) fakturą elektroniczną w formie pliku PDF lub XML, wysyłaną drogą elektroniczną. Możesz w ten sposób określić rodzaj faktury dla każdego pojedynczego zamówienia.
Możesz podać swój nowy adres e-mail w Twoich danych użytkownika. Wprowadzona zmiana nie ma wpływu na już złożone zamówienia. Jeśli jednak chcesz zastosować nowy adres e-mail również do już złożonych zamówień, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Mercateo.
Każda faktura otrzymana od Mercateo to e-mail z następującymi plikami w załączniku:
Faktura w formie pliku PDF
Plik XML do bezpośredniego zapisu danych w Twoim systemie księgowym
Z pomocą tego pliku możesz bezpośrednio przejąć dane faktury w swoim systemie księgowym. Nie jest to niezbędne do funkcjonowania faktury elektronicznej i stanowi specjalną usługę od Mercateo dla swoich klientów.
Przyczyną tego mogą być zabezpieczenia Twojej skrzynki e-mail. Aby ponownie otrzymać fakturę, należy wysłać otrzymaną fakturę wraz z krótkim wyjaśnieniem sytuacji na service@mercateo.com.pl. Następnie otrzymasz swoją fakturę pocztą lub- jeszcze raz- drogą elektroniczną.
Faktura Mercateo charakteryzuje się przez:
Podany dokładny numer zamówienia::
Np.: Twoja faktura Mercateo dot. zamówienia: 12345678Twój numer klienta i numer zamówienia podane w treści wiadomości:
Np.: Numer klienta: 12345678, Numer zamówienia: 12345678W załączniku otrzymasz plik PDF i XML, przy czym nazwa plików będzie zawierać numer faktury oraz datę jej wystawienia. Nazwa pliku dla faktury o numerze 00011122 wystawionej 31 stycznia 2014 to:
Plik PDF: Mercateo-faktura_00011122_20140131.pdf
Plik XML: Mercateo-faktura_xml_00011122_20140131.xml
Ponieważ jako klient jesteś zobowiązany/a do rozliczenia się z Urzędem Skarbowym, do Twoich obowiązków należy kontrola i archiwizowanie faktur.