Home » Aktualności » Nowe infrastruktury zmieniają systemy zakupowe

Mercateo organizuje 2. Executive Summit

Nowe infrastruktury zmieniają systemy zakupowe

Keyvisual Mercateo Summit 2014 11. listopada 2014 w Sky-Lounge berlińskiego E-werk odbył się 2. Executive Summit Mercateo. Na zaproszenie Mercateo odpowiedzieli znani przedstawiciele niemieckiej gospodarki i nauki, którzy pojawili się na spotkaniu, aby wziąć udział w rozmowach odnośnie przyszłości sprzedaży online, zgodnie z myślą przewodnią szczytu: „Feel the Future of Dynamic Procurement“.

Głównym tematem wieczoru były nowe strategie platformowe oraz modele sieciowe, będące zapowiedzią strategicznych kwestii zakupowych i innowacyjnych rozwiązań E-Procurement. Wtorkowy szczyt był skierowany przede wszystkim do klientów i interesantów, zajmujących się strategicznymi zakupami, szczególnie w zakresie optymalizacji kosztów operacyjnych. Lista gości przypominała leksykon Who is who niemieckiej gospodarki. Przybyli m.in. przedstawiciele RWE, Miele, Deutsche Telekom, BSH Bosch-Siemens Hausgeräte, E.ON, Deutsche Bahn, Hermes, Volkswagen, Mobilcom-Debitel, Umicore, Bombardier oraz Hansgrohe.

Założyciel i członek Zarządu Mercateo dr Sebastian Wieser przedstawił w krótkim zarysie dotychczasowy i planowany rozwój strategiczny Mercateo: „Czas, gdy Mercateo postrzegano w kategoriach sklepu internetowego dla klientów biznesowych, minął. Od lat Mercateo oferuje innowacyjne rozwiązania E-Procurement, które usprawniają cały proces zaopatrzenia. Tu widzimy przyszłość Mercateo. Dlatego naszym głównym priorytetem nie jest już pozyskiwanie pojedynczych klientów, lecz całych przedsiębiorstw, które będą korzystały z systemu Mercateo. Wzrost w tym segmencie jest zdumiewający i przekłada się zasadniczo na wzrost przedsiębiorstwa, który w 2014r. wynosić będzie między 20 a 30 procent.”

Myśl przewodnia szczytu potwierdza, że kierując się tą wizją, Mercateo znajduje się na dobrej drodze. Prof. dr Gunther Dueck, matematyk, filozof i były Dyrektor Działu Technicznego w IBM przeprowadził wykład pod tytułem „The Cloud jako Superintegrator“. Podkreślił przy tym wzrastające osieciowanie w internecie, którego nie da się uniknąć także w sektorze B2B. Ostatecznie chodzi o utworzenie infrastruktury, która jest prosta i stale funkcjonuje. Zdaniem profesora Duecka Mercateo znajduje się już na tej drodze i w przyszłości doprowadzi do znaczących zmian systemów zakupowych.

W październiku, z chwilą zintegrowania Vistaprint oraz dalszych partnerskich sklepów internetowych, Mercateo podjęła pierwszy krok w kierunku całościowego pokrycia pośredniego zapotrzebowania. Sanjay Lobo, Vice President Global Strategic Partnerships w Vistaprint B.V. w swoim wykładzie “Custom Services via Mercateo – the Vistaprint Perspective” mówił o zaletach współpracy z platformą zaopatrzeniową z punktu widzenia światowego gracza i podkreślił jedyną w swoim rodzaju ofertę, znaczny wzrost oraz dużą liczbę stałych klientów Mercateo, zainteresowanych drukiem dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb.

Henning Icken, Kierownik Projektu Procurement Processes and Systems Deutsche Telekom AG mówił o wieloletniej, owocnej współpracy obu firm. Deutsche Telecom jest klientem Mercateo od 2010r. W trakcie wykładu „ONE.Catalogue – z partnerami po sukces“ Icken zaprezentował, w jaki sposób duża korporacja przekształciła i rozwinęła swój system zakupowy z pomocą Mercateo. Celem współpracy jest standaryzacja strategicznych procesów zakupowych, także na poziomie międzynarodowym, przygotowanie i oddanie do użytku kompleksowego konceptu One-Stop-Shopping dla użytkowników z dogłębną integracją w, w przyszłości udostępnionej w całym koncernie, struktury ERP. Za kolejną znaczącą zaletę Mercateo Icken uznał szeroki asortyment produktów, gdyż poprzez Open-Market-Plattform można szybko i łatwo znaleźć produkty, których zazwyczaj trzeba mozolnie szukać.

Referenci:

Prof. dr Gunter Dueck

Laureat nagrody IEEE,
Chief Technology Officer (a.D.), IBM Deutschland

Dr Sebastian Wieser

Założyciel i członek Zarządu
Mercateo AG

Henning Icken

Kierownik Projektu Content Management
Deutsche Telekom AG

Sanjay Lobo

Vice President Global Strategic Partnerships,
Vistaprint B. V.

Mercateo czekają duże wyzwania. „Chcemy pokryć kompletne zapotrzebowanie firm”, wyjaśnia dr Wieser. „Już w tej chwili istnieje możliwość zamawiania konfigurowalnych produktów oraz usług, jak np. nabywanie wizytówek lub broszur, obok standardowych artykułów. W bliskiej przyszłości chcemy jednak oferować również loty, seminaria oraz hotele. W ten sposób Mercateo stanie się łącznikiem w zakresie B2B, poprzez który można będzie realizować wszystkie transakcje.“
Druga edycja Mercateo Executive Summit nawiązuje do pierwszej edycji z 2012 r. Wydarzenie to ma w dalszym ciągu prowadzić do spotkania liderów z zakresu Rollen Buy- oraz Sell-Side, doradztwa i nauki oraz wymiany informacji odnośnie różnych perspektyw w oparciu o naukowe, fachowe oraz technologiczne trendy i wizje.