Home » Aktualności » Konferencja Procon/Polzak 2020

Konferencja Procon/Polzak 2020

Kolejna edycja największego wydarzenia zakupowego w Polsce już za nami. Konferencja Procon/Polzak 2020 odbyła się w dniach 19-20.10.2020. Tym razem wyjątkowo, bo po raz pierwszy online. Wydarzenie zgromadziło przed ekranami ponad 200 uczestników, a wśród nich znaleźli się m.in. przedstawiciele kadry zarządzającej, menedżerowie zakupów i logistyki, dyrektorzy, specjaliści oraz kupcy. A to wszystko po to, by wysłuchać niezwykle ciekawych prelekcji, wymienić się doświadczeniami i poznać najnowsze trendy w dziedzinie zakupów.


Procurement for sustainable growth – tak brzmiał temat przewodni tegorocznej konferencji. Prelekcje poprowadzili polscy i zagraniczni eksperci, a wśród nich m.in. Christian Voland, Global CPO & Europe-Asia Procurement Director, BUNGE; Ewa Zamościńska, Manager projektów doradczych, ekspert zrównoważonego rozwoju i CSR, CSRinfo; Philip Fritzsche, CPO, Polpharma Group oraz Piotr Mieczkowski, Prezes w Fundacji Digital Poland. Wachlarz tematyczny wystąpień był niezwykle bogaty i interesujący – od kwestii obecnie najbardziej aktualnych takich jak zarządzanie ryzykiem i kryzys wywołany pandemią, po tematy dotyczące łańcuchów dostaw, relacji z dostawcami oraz biznesowego potencjału sztucznej inteligencji i jej zastosowania w procesach zakupowych firm.

„Innovation through collaboration”

Na szczególną uwagę zasługuje wystąpienie Rolanda Svennberga – międzynarodowego konsultanta Mercateo. Swoją prezentacją zatytułowaną „Innovation through collaboration” zwrócił uwagę na kluczową rolę współpracy w odniesieniu do optymalizacji procesów zakupowych. Przedstawił Mercateo jako rozwiązanie zakupowe, umożliwiające współpracę na wielu płaszczyznach:

We hardly know how many types of collaboration are practiced at Mercateo: with customers, with suppliers, with customers and suppliers, with partners and all over our own company. One could almost think that we invented „networking”

Wspomniana przez mówcę tytułowa innowacja ma szczególne znaczenie dla pokolenia Y, czyli tzw. Millenialsów, którzy obecni są w coraz większym stopniu na rynku pracy i to oni dokonują zakupów w przedsiębiorstwach. Korzystają chętnie z innowacyjnych rozwiązań zakupowych i optują za efektywnymi procesami. Platforma Mercateo niewątpliwie wpisuje się w te wymagania, a jednocześnie dedykowana jest także firmom z wieloletnimi tradycjami zakupowymi. Pełne nagranie dostępne jest online.
Innovation through collaboration – zobacz wystąpienie »

Konferencja była okazją do rozmów z przedstawicielami firm, którzy są zainteresowani wdrożeniem oferowanych rozwiązań. Uczestnicy wydarzenia mieli możliwość poznania ich podczas specjalnych warsztatów. Połączenie platformy zaopatrzeniowej i platformy e-procurement wzbudza zainteresowanie, a przedstawienie kalkulatora potencjalnych oszczędności opartego na badaniach, zwraca uwagę na skalę potencjału oszczędności w każdej z firm.

Profesjonalne wskazówki zakupowe – obejrzyj prezentację online

To już kolejna edycja konferencji, w której firma Mercateo brała udział. W tym roku dumnie nosiła miano partnera wydarzenia. Dopracowana agenda, doświadczeni prelegenci oraz oprawa techniczna składają się na sukces kolejnej edycji konferencji, która, ze względu na sytuację zdrowotną na świecie, z powodzeniem przeniosła się do świata online. Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia Rolanda Svennberga:

Innovation through collaboration – zobacz wystąpienie »

Galeria zdjęć

Szczegóły wydarzenia


Wydarzenie Konferencja PROCON/POLZAK 2020
Data 19-20 października 2020
Lokalizacja online