Dostarczaj produkty do różnych firm: począwszy od przedsiębiorstw jednoosobowych, skończywszy na koncernach. Zostań dostawcą Mercateo, wiodącej europejskiej platformy zaopatrzeniowej!
Rejestracja dostawcy
Spełniasz nasze kryteria i akceptujesz Umowę Ramową Mercateo Polska Sp. z o.o.
Udostępniasz swój katalog ze zdjęciami, kartami danych, informacją o czasie dostawy i stanie magazynowym.
Od momentu udostępnienia katalogu live, klienci Mercateo widzą go i mogą zamawiać produkty.
Wysyłasz towar z listem przewozowym Mercateo.
Wystawiasz fakturę Mercateo i otrzymujesz należność w ustalonym terminie.
OWH dla Dostawców - obowiązujące od 03.02.2020 r. (PDF - 403 KB)
OWH dla Dostawców - obowiązujące do 02.02.2020 r. (PDF - 428 KB)
Nawiąż współpracę z Mercateo i podpisz z nami umowę ramową. To proste!
Tak zintegrujesz swój katalogIntegracja katalogu2. Kontrola zawartości katalogu - Zanim katalog nowego dostawcy pojawi się online, Mercateo dokonuje kontroli jakości opisów produktów, numerów EAN, nazw i numerów producentów, ilustracji, kart produktów, jednostek zamówienia i opakowania. 3. Wstawienie katalogu live - Kontrola katalogu przebiegła pomyślnie. Po otrzymaniu Twojej zgody na udostępnienie katalogu, Mercateo wstawia go online. 4. Uzupełnienie danych katalogowych - Po wstawieniu go online, Mercateo może uzupełnić katalog o standaryzowane ilości zamówienia, nazwy producentów i systemy klasyfikacji, jak np. eCl@ss i UNSPSC. Identyczne produkty, oferowane przez kilku dostawców, zostaną sklasyfikowane jako „dublet”. Umożliwia to przejrzyste zestawianie tych samych produktów, w celu porównania warunków ich dostawy. 5. Zgłaszanie błędów - Wskazane jest systematyczne aktualizowanie katalogu. Jeśli wystąpi błąd techniczny, otrzymasz stosowne powiadomienie. Format dokumentów kataloguAktualizacji cen, terminów dostawy i stanów magazynu można dokonywać regularnie w formie osobnych CSV lub XML, dostarczanych na konto FTP. Ściągnij specyfikacje: Mercateo_BMEcat-Specyfikacje_EN (ZIP – 1.61 MB) Wgrywanie katalogu przez FTP
Uwaga: Katalog składa się z różnych plików, które muszą zostać całkowicie udostępnione podczas pierwszego wczytywania. W przypadku aktualizacji konieczny jest jedynie transfer zmienionych plików. Aby poprawnie przydzielić pliki, proponujemy skorzystać z poniższego podkatalogu:
Pojawił się problem podczas kodowania znaków? Wybierz kodowanie binarne. Specyfikacje - Electronic Data Interchange (EDI)zamówień, potwierdzeń zamówień, listów przewozowych i faktury. Preferujemy standard openTRANS® v1.0, ale akceptujemy także inne formaty. Download: List przewozowy Mercateo- Logo Mercateo - Adres e-mail: service@mercateo.pl - Numer telefonu: 12 395 08 30 Download: Nie możesz utworzyć listu przewozowego Mercateo w swoim systemie? Skorzystaj z listu przewozowego znajdującego się w załączniku każdego naszego zamówienia!
|
![]() |
Nazwa artykułu jest podstawą jego dobrej widoczności. Powinny się na nią składać następujące elementy:
Model i marka - wyjątkowa cecha (np. kolor i rozmiar) – rodzaj produktu/słowo kluczowe.
Nie należy używać skrótów ani wyrazów składających się jedynie z dużych liter.
|
|
Skąd wiedzieć, jak najlepiej opisać lub nazwać produkt?
Jakie nazwy podają klienci w wyszukiwarce, np. tv czy telewizja, laptop czy notebook?
W odpowiedzi na te pytania pomocne mogą być Planer słów kluczowych Google i Google Trends.
Napisz dłuższy tekst podzielony na linijki. W pierwszej linijce napisz, do czego służy produkt. Postaraj się użyć ponownie nazwy produktu oraz słowa kluczowego. Zdania powinny być poprawne, a treść adekwatna. Nie podawaj cech innych produktów, nawet podobnych, gdyż może to zakłócić pracę filtrów wyszukiwania i doprowadzić do wyświetlania nieprawidłowych wyników!
Podanie atrybutów/znaków szczególnych pozwala klientowi na podanie bardziej szczegółowych kryteriów wyszukiwania i otrzymania produktu odpowiadającego jego wymaganiom nawet w najmniejszych szczegółach.
|
|
Zadbaj o atrakcyjne ceny. Cena, czas dostawy oraz jakość wpływają na zamówienie towaru. Cena jest często (choć nie zawsze) faktorem decydującym.
Dysponujesz produktami, których nie ma jeszcze na Mercateo? Nasze doświadczenie pokazuje, że takie produkty bardzo dobrze się sprzedają. Koniecznie udostępnij je na naszej stronie.
Dobre zdjęcie wyraża więcej niż 1000 słów. Klienci są często zorientowani wizualnie, a ilustracje wzbudzają ich zaufanie. Dlatego zadbaj o zdjęcia i ilustracje wysokiej jakości. Oznacza to:
Zadbaj o informacje o stanie magazynowym. Na jego podstawie klienci często podejmują decyzję o złożeniu zamówienia w danym magazynie.
Zapewnij dobry czas dostawy oraz dostawę zgodną z zadeklarowanym terminem. Przywiązujemy dużą wagę do wywiązywania się z terminów, dlatego Mercateo tworzy własne statystyki i, w razie potrzeby, koryguje czas dostawy podany przy Twoich produktach! Czas dostawy wpływa na decyzję klienta o magazynie, w którym składa zamówienie.
To od Ciebie zależy, czy przyjmiesz zwrot bez podstawy prawnej. Zasady zwrotu mogą mieć wpływ na decyzję klienta o zakupie w przypadku produktów o nieprecyzyjnych opisach lub brakujących danych. Jeśli produkt nie jest wystarczająco dobrze opisany, a zdjęcie niewyraźne lub nieadekwatne, nie pomoże nawet najlepsza cena!
Mercateo działa w 14 krajach Europy: w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii, Francji, Czechach, na Słowacji i Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii, Irlandii, Szwajcarii, Włoszech i Belgii.
Jesteś w stanie zapewnić logistykę na terenie innego państwa?
Masz katalog w języku danego kraju?
Możesz legalnie sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych?
Skorzystaj z międzynarodowego potencjału Mercateo, aby skutecznie zdobywać nowe rynki.
Kim są klienci Mercateo? | Naszymi klientami są wyłącznie klienci biznesowi: począwszy od przedsiębiorstw jednoosobowych, a skończywszy na międzynarodowych koncernach. Każda firma może zamawiać w Mercateo, niezależnie od jej wielkości i branży. Małe i średnie przedsiębiorstwa oraz koncerny nie tylko zaopatrują się w Mercateo, lecz również korzystają z naszych rozwiązań e-Procurement. Osoby fizyczne NIE MOGĄ kupować w Mercateo. | |
Kto może zostać dostawcą Mercateo? | Mercateo współpracuje ze wszystkimi kontrahentami łańcucha dostaw. Do naszych dostawców należą m.in. dystrybutorzy, importerzy, koncerny, handlowcy i producenci. Najistotniejsze jest, żeby potencjalni dostawcy spełniali nasze wytyczne. | |
Co mogę sprzedawać na platformie Mercateo? | Możesz sprzedawać wszystkie produkty, które znajdą zastosowanie na rynku B2B. Muszą one odpowiadać przepisom UE odnośnie chemikaliów, jak również Rozporządzeniu REACH, Rozporządzeniu w sprawie produktów biobójczych (BPR) oraz Rozporządzeniu CLP (EU-GHS). | |
Czego NIE wolno sprzedawać na platformie Mercateo? | Nie wolno sprzedawać produktów niedozwolonych na polskim rynku oraz produkty zawierające niebezpieczne substancje i/lub trujące preparaty (GHS06)! | |
Ile kosztuje sprzedawanie przez Mercateo? | Umieszczenie swojego asortymentu na mercateo.com.pl jest całkowicie bezpłatne. Mercateo ustala swoją marżę od ceny, którą otrzymuje od dostawcy i tym samym zarabia na sprzedaży produktów. | |
W jaki sposób Mercateo oblicza ceny? | Otrzymujemy od naszego dostawcy cenę i ustalamy marżę według algorytmu. Tę samą marżę stosujemy dla wszystkich dostawców w obrębie tej samej kategorii. Nasi dostawcy mają wpływ na wysokość ceny sprzedaży. Regularnie otrzymują od nas raport cenowy, aby mieć stały wgląd w przedział cenowy w Mercateo oraz w elastyczność cenową produktu. | |
W jaki sposób oblicza się koszty wysyłki? | Koszt wysyłki towaru podany przez dostawcę przekazujemy klientom w proporcji 1 na 1. |