Home » Serwis & Pomoc » Moje Mercateo

Moje Mercateo to Twoje osobiste konto w Mercateo. Poniższe informacje pomogą Ci w jego obsłudze:

Konto Moje Mercateo

Korzystając ze swojego konta Moje Mercateo zyskujesz wgląd w swoje dane, zapisane w naszym systemie (np. adres dostawy, zrealizowane wcześniej zamówienia czy swoje listy zakupów). W każdej chwili możesz zmienić dane w swoim profilu. Każdy, kto chociaż raz zamówił w Mercateo, dysponuje własnym kontem Moje Mercateo.

Profiltutaj możesz zobaczyć swoje dane użytkownika (nazwę użytkownika, adres e-mail, numer telefonu). Korzystając z linków, możesz w szybki i prosty sposób dopasować swoje dane, np. edytując profil lub zmieniając hasło.

Archiwum zamówień – to podgląd wszystkich zamówień, których dokonałeś/aś w Mercateo. Obok każdego zamówienia wyświetla się jego status oraz faktura w formacie PDF (usługa dostępna tylko w przypadku faktur otrzymywanych drogą elektroniczną; więcej informacji znajdziesz pod hasłem Płatność). Możesz wyszukać konkretną fakturę korzystając z pola tekstowego, zrealizować ponownie zamówienie lub skorzystać z formularza zwrotów i reklamacji.

Możesz także obejrzeć szczegółowo każde zamówienie, np. pod kątem artykułów, które zamówiono lub podanego adresu dostawy. Dodatkowo możesz sporządzić nowe zamówienia z tymi samymi produktami, wyświetlić wnioski o zwrot/reklamację towaru oraz eksportować swoje archiwum zamówień w formacie .xls w celu dogłębnego przeanalizowania grup produktów, miejsc powstania kosztów oraz kupujących. Ta usługa jest dostępna tylko dla użytkowników Systemu Zarządzania Zakupami.

Listy zakupów – To praktyczne rozwiązanie w przypadku regularnie kupowanych artykułów. Nie musisz wyszukiwać artykułów przy każdym zamówieniu, lecz możesz zamówić je bezpośrednio z listy zakupów. Czy korzystasz już z Systemu Zarządzania Zakupami? Dzięki niemu możesz udostępniać swoje listy zakupów innym użytkownikom w specjalnej hierarchii zakupów.


Rodzaj/Miejsce powstania kosztów – W tym miejscu możesz podać rodzaj i miejsce powstania kosztów. Po utworzeniu rodzaju i miejsc powstania kosztów możesz przydzielić je do artykułów na stronie podglądu zamówienia.


System Zarządzania Zakupami – Z darmową usługą zakupową System Zarządzania Zakupami w prosty sposób tworzysz hierarchię zakupów dla Twojej firmy w Mercateo. Za pomocą cyfrowego procesu zatwierdzania i dokonywania zamówień wszystkie działy Twojego przedsiębiorstwa mogą dokonywać zakupów bezpośrednio przez centralny numer klienta, podczas gdy Ty zyskujesz optymalny wgląd w dokonywane przez nie zamówienia.

Więcej informacji o Systemie Zarządzania Zakupami znajdziesz tutaj.
 

W Mercateo może zarejestrować się każdy klient biznesowy. Aby założyć konto, wejdź na www.mercateo.com.pl i kliknij na przycisk „Login”, który znajdziesz po prawej stronie paska wyszukiwarki, a następnie szary przycisk „Zarejestruj się teraz”. Wypełnij wszystkie obowiązkowe pola i kliknij ponownie na „Zarejestruj się teraz”. W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość potwierdzającą, zawierającą m.in. Twój numer klienta oraz nazwę użytkownika.
 

Wejdź na www.mercateo.com.pl. Po prawej stronie paska wyszukiwarki w zakładce „Moje Mercateo” kliknij na „Login”. Nastąpi automatyczne przekierowanie do strony logowania. Podaj swoją nazwę użytkownika i hasło, po czym kliknij ponownie na „Login”. Wówczas znajdziesz się na swoim osobistym koncie Mercateo.
 
Nie możesz się zalogować? Sprawdź, czy nazwa użytkownika i hasło są poprawne. Jeśli nie rozwiąże to problemu, kliknij na „Nie pamiętasz swoich danych dostępu?”. Spowoduje to przekierowanie do strony, na której należy wprowadzić adres e-mail podany podczas rejestracji. Następnie kliknij „Wyślij”. Wkrótce otrzymasz wiadomość ze swoją nazwą użytkownika oraz linkiem do strony, na której utworzysz nowe hasło.
 
Wejdź na www.mercateo.com.pl w zakładkę „Moje Mercateo” i kliknij na „Wyloguj się”. Wciąż nie możesz się wylogować? Spróbuj dopasować ustawienia cookies w ustawieniach przeglądarki. Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Mercateo.
 
Aby usunąć swoje konto Mercateo, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Prosimy wziąć pod uwagę, że zarówno Twoje dane, jak i listy zakupów czy archiwum zamówień zostaną usunięte i nie będzie możliwości ich odzyskania. W takiej sytuacji będziemy wdzięczni za informacje o przyczynie usunięcia konta. Twoje uwagi pomogą nam ulepszyć nasze usługi.
 

Edycja danych

W zakładce Profil znajdziesz swoje dane osobowe takie jak imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu. Dane te możesz edytować. Możesz także zmienić hasło oraz wybrać zastępstwo na czas Twojej nieobecności np. urlopu (zobacz punkt: Jak ustawić zastępstwo?).

 

Zaloguj się na Moje Mercateo i przejdź do zakładki Profil. Kliknij niebieski przycisk Zmień hasło, który znajduje się pod danymi użytkownika. Podaj stare hasło, następnie dwukrotnie nowe hasło i kliknij Zapisz.

 

Miejsca powstania kosztów i rodzaje kosztów umożliwiają lepszą organizację procesów zakupowych w przedsiębiorstwie. W usłudze System Zarządzania Zakupami masz możliwość dodania miejsc powstania kosztów i rodzajów kosztów. Zakładki Miejsca powstania kosztów i Rodzaje kosztów mogą zostać uzupełnione o dodatkowe pozycje przez użytkownika, jeżeli tylko jest do tego uprawniony. Klikając niebiski przycisk Nowe miejsce powstania kosztów/Nowy rodzaj kosztów, możesz dodać dodatkowe pozycje do poszczególnych zakładek. Możesz także Wczytać miejsca powstania kosztów/rodzaje kosztów wybierając przycisk po prawej stronie. Wówczas będziesz mógł wczytać plik tekstowy (*.txt)lub arkusz Excel (*.xls). Wprowadź jedno miejsce powstawania kosztów/jeden rodzaju kosztów na wiersz, w jednym wierszu umieść maksymalnie 50 znaków, zastosuj kodowanie UTF-8. Miejsca i rodzaje powstawania kosztów możesz przypisać użytkownikom klikając trzy niebiekie kropki obok pola z rodzajem/miejscem powstania kosztów, a następnie wybierając Konfiguruj teraz.