arrow-downburgerchev-downclosedepartmentdownloadglobeloaderlocationloginmagnifiersearchuser facebooklinkedintwitterxingyoutube atbechczdeesfrgbhuieitnlplsk

Wysyłka i dostawa

Proces wysyłki i dostawy przebiega w Mercateo w następujący sposób:

Proces wysyłki

Proces wysyłki w Mercateo można podzielić na następujące etapy:

1 – Magazyn – Najpierw wyszukujemy zamówione przez Ciebie produkty w naszych magazynach. Mercateo korzysta z dużej liczby wyspecjalizowanych magazynów, aby zapewnić klientom szeroki wybór różnorodnych produktów. Część artykułów jest dostępna w kilku magazynach, przy czym ich warunki zakupu (jak np. cena, koszt i czas wysyłki czy minimalna ilość zamówienia) mogą się od siebie różnić.

2 – Transport – Twoje zamówienie zostanie odebrane z magazynu przez firmę kurierską. Magazyny współpracują m.in. z Pocztą Polską, DHL, UPS, DPD, GLS lub FedEx.

3 – Dostawa – Dostawa odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach pracy pod podany adres. Ze względu na rodzaj artykułów lub liczbę magazynów, z których dostarczane są przesyłki, towar może zostać dostarczony jako jedna lub więcej wysyłek. Termin dostawy każdego produktu można sprawdzić w „Archiwum zamówień”.

Sprawdź niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, czy towar dostarczono w komplecie oraz w stanie nieuszkodzonym. Jeśli tak się nie stało, uprzejmie prosimy o jak najszybsze wysłanie zapytanie o zwrot/reklamację towaru.

Być może wiadomość została zablokowana przez filtr antyspamowy w Twojej skrzynce pocztowej. Prosimy sprawdzić zawartość folderu spam i dokonać zmian w ustawieniach filtru antyspamowego. Jeśli nie rozwiąże to problemu, należy skontaktować się na Biurem Obsługi Klienta Mercateo.

Śledzenie przesyłki

Gdy Twoje zamówienie opuści magazyn, otrzymasz potwierdzenie wysłania towaru oraz, jeśli usługa jest dostępna, niezbędne informacje do śledzenia przesyłki.
Możesz również wejść w „Archiwum Zamówień” i kliknąć na dane zamówienie, aby zobaczyć termin dostawy oraz- jeśli usługa jest dostępna- informacje o przesyłce Track & Trace.

Czas dostawy

Dostawy wykonuje się w godzinach pracy od poniedziałku do piątku. Dodatkowo każde potwierdzenie zamówienia zawiera informację o czasie dostawy (obejmuje ona tylko dni robocze). Informacje o terminie dostawy oraz ewentualnych opóźnieniach znajdują się również w „Archiwum Zamówień”. O opóźnieniach w dostawie postaramy się powiadomić Cię jak najszybciej drogą e-mail. Gdy Twoje zamówienie opuści magazyn, otrzymasz potwierdzenie wysłania towaru.

Kurier dostarcza towar na podany w zamówieniu adres dostawy. Jeśli nikogo nie zastanie, pozostawia awizo z dalszymi informacjami i instrukcjami. Zazwyczaj kurier ponawia próbę dostarczenia towaru następnego dnia. Po trzech takich próbach, jeśli nadal nikt nie odbiera towaru, przesyłka zostanie odesłana z powrotem do magazynu.

Uwaga! – Niektórzy kurierzy mogą umówić się na konkretną datę i godzinę dostawy, podczas gdy inni pozostawiają towar w punkcie odbioru, skąd – po upływie określonego czasu – zostaje odesłany z powrotem do magazynu.

Niestety w tej chwili nie jest możliwe indywidualne ustalanie terminu dostawy.

Zdarza się, że przesyłka nie została dostarczona w podanym terminie dostawy. Nie otrzymałeś/aś towaru, mimo że termin dostawy już upłynął? Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Mercateo. Służymy Ci pomocą!

Adres wysyłki

Składając zamówienie masz możliwość podania adresu dostawy w podglądzie swojego zamówienia, jeśli różni się on od adresu na fakturze.

Informacje, jak dodać kolejne adresy dostawy, znajdują się w podpunkcie „Jak zmienić dane firmy?” w zakładce Moje Mercateo. Możesz również zlecić jedną dostawę na jeden adres, a kolejną na inny.

Uwaga – Po dokonaniu zamówienia nie masz już możliwości zmiany adresu dostawy. Widzisz błąd w adresie dostawy po wysłaniu zamówienia? Jak najszybciej skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta!

Niestety nie ma możliwości dostarczenia przesyłki do punktu odbioru/paczkomatu.

Niestety nie mamy możliwości dostarczenia przesyłki pod adres za granicą Polski. Możesz jednak zalogować się za pomocą swoich danych użytkownika na platformę Mercateo innego kraju. W ten sposób możesz np. zamówić artykuły biurowe dla swojego biura w Niemczech na niemieckiej platformie Mercateo.

Problemy z dostawą

Może się zdarzyć, że przypadkowo otrzymasz niewłaściwy, uszkodzony, wadliwy lub niekompletny towar. W takiej sytuacji należy podjąć następujące kroki:

Krok 1 – Zaloguj się do swojego konta na platformie Mercateo i przejdż do „Archiwum zamówień”. Kliknij na ikonkę strzałki po prawej stronie zamówienia, aby przejść do odpowiedniego formularza.

Możesz również kliknąć na link znajdujący się w Potwierdzeniu przyjęcia zamówienia.

Krok 2 – Wybierz przyczyny reklamacji dla danego artykułu i kliknij „Dalej”. Wypełnij wszystkie pola, po czym kliknij „Wyślij”.

Krok 3 – Otrzymasz e-mail z poglądem wysłanego zapytania, a w ciągu kolejnych dni, informację o dalszym postępowaniu w tej sprawie.

Możliwe, że nie wszystkie artykuły zostaną dostarczone w tym samym dniu. Wchodząc na „Moje Mercateo” do „Archiwum zamówień”, a następnie klikając na intersujące Cię zamówienie, możesz zobaczyć termin dostawy każdego artykułu. Jeśli wszystkie produkty miały zostać dostarczone tego samego dnia, a wciąż czegoś brakuje, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Mercateo.