Home » Aktualności » Mercateo – od 20 lat pionier cyfrowych rozwiązań

IT stworzone w Niemczech

Mercateo – od 20 lat pionier cyfrowych rozwiązań

Mercateo świętuje jubileusz 20-lecia firmy. Pierwotnie startup założony przez członka zarządu dr. Sebastiana Wiesera w 2000 roku, przetrwał New-Economy-Blase na przełomie tysiącleci i stał się wiodącą platformą zaopatrzeniową B2B w Europie. Ponad 100 000 firm w 14 krajach europejskich zdigitalizowało już swoje zakupy pośrednie z Mercateo. Grupa Mercateo, do której należy także sieć Unite, osiąga obecnie milionowe obroty (2019: 316 mln euro) i zatrudnia ponad 600 osób w całej Europie.

20 lat temu dr Sebastian Wieser założył firmę Mercateo, przyjmując za cel zmianę mało przejrzystego rynku zaopatrzeniowego dla klientów biznesowych w Niemczech, a także usprawnienie i zwiększenie efektywności zakupów dla przedsiębiorstw. Członek zarządu, Peter Ledermann tłumaczy: „Niemcy nie słyną z nowoczesnych internetowych technologii IT. My jednak od 20 lat udowadniamy, że jest wprost przeciwnie. Pionierskie rozwiązanie Mercateo wniosło duży wkład w cyfryzację zakupów pośrednich i zainicjowało triumfalny rozwój platform B2B w Niemczech”.

Firma Mercateo, początkowo z siedzibą w Monachium, następnie także w Köthen i Lipsku, od zawsze stawiała na własne oprogramowanie stworzone w Niemczech oraz zaawansowane funkcjonalności, które ułatwiają zakupy. Obejmują one m.in. unikalne funkcje wyszukiwania i filtrowania wyników, optymalizację koszyka zakupów oraz cyfrowe połączenie klientów i dostawców poprzez sieć Unite. „Jesteśmy naprawdę bardzo dumni z tego, co osiągnęliśmy przez ostatnie 20 lat i czekamy na kolejne 20! Dziękujemy naszym pracownikom, klientom, dostawcom oraz partnerom za wspaniałą współpracę” – mówi Peter Ledermann.

Jakie są plany na przyszłość? Kluczowym elementem rozwoju jest sieć B2B Unite zapewniająca firmom infrastrukturę, dzięki której w zaledwie kilku krokach możliwe jest cyfrowe odzwierciedlenie relacji biznesowych rozwijanych na przestrzeni lat. Ponadto nasza sieć B2B połączona jest z wiodącymi systemami zakupowymi jak SAP Ariba. Od samego początku z Unite korzystają klienci rozwiązania Spot-Buy w Europie. Unite udostępnia swoją platformę także takim unikalnym inicjatywom jak Leipzig-vernetzt, tym samym wspiera cyfrową współpracę lokalną. „Życzeniem naszych klientów jest cyfrowa platforma do wszystkiego. Dlatego za pomocą Unite łączymy rynek zakupowy dla zakupów pośrednich i cyfrową współpracę dla najważniejszych relacji biznesowych” – tłumaczy Ledermann. Ponadto Mercateo przeniesie się w najbliższych latach do nowej siedziby w Lipsku. Jej budowa niedawno się rozpoczęła i ma potrwać do 2023 roku. Budynek pomieści 500 pracowników.

Więcej informacji, historię i kulisy jubileuszu 20-lecia Mercateo można znaleźć pod adresem: https://www.mercateo.com.pl/corporate/info/20-lat-mercateo/ .

Mercateo-fakty i liczby