Home » Prasa » Komunikaty Prasowe » Rozwiązania zaopatrzeniowe dla firm teraz również w Hiszpanii

Rozwiązania zaopatrzeniowe dla firm teraz również w Hiszpanii

Peter Ledermann Vicent Marqués,

Od dnia dzisiejszego również hiszpańskie firmy każdego formatu mogą zaopatrywać się w produkty standardowe i specjalistyczne na platformie zaopatrzeniowej B2B Mercateo. Pod www.mercateo.es udostępniono klientom biznesowym platformę, łączącą korzyści sklepu online z rozległymi funkcjami e-procurement. Wraz z powstaniem nowej filii w Barcelonie niemieckie przedsiębiorstwo Mercateo cementuje swoją obecność w Hiszpanii, działając tym samym już w 13 europejskich krajach.

Mercateo, firma założono w Niemczech w 2000 r., zatrudnia obecnie około 400 pracowników. Ponad milion klientów biznesowych w całej Europie korzysta już z platformy zaopatrzeniowej i oszczędza czas przy zakupach pośrednich. Należą do nich m.in. międzynarodowe koncerny oraz średnie przedsiębiorstwa, ale również firmy jednoosobowe i stowarzyszenia.

„Mercateo to więcej niż sklep internetowy. Pokrywając całe swoje zaopatrzenie przez jednego kredytora, firmy mogą znacznie obniżyć liczbę nieustrukturyzowanych zamówień i koszty operacyjne. Pozwala to nie tylko ustandaryzować procesy zakupowe, ale również je dygitalizować“, podkreśla Country-Manager Vicent Marqués, zarządzający działaniami operacyjnymi z Barcelony. „Mercateo udostępnia klientom, dostawcom, producentom i usługodawcom platformę, na której mogą się integrować i przeprowadzać transakcje.“ Obok intuicyjnych w obsłudze funkcji wyszukiwania, filtrowania oraz optymalizacji, Mercateo oferuje interfejsy do systemów zarządzania towarem lub integracje katalogów elektronicznych obecnych partnerów handlowych na obowiązujących umowach ramowych”
„Firmy działające międzynarodowo chcą przenieść model ustandaryzowanych procesów zakupowych oraz integracji partnerów handlowych także do swoich oddziałów zagranicznych“, wyjaśnia Peter Ledermann, członek Zarządu Mercateo AG, który przejął również zarządzanie Mercateo Spain S. L.. „W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie małych i średnich przedsiębiorstw Mercateo AG założyło spółkę w Hiszpanii i rozwija się jako dostawca międzynarodowych rozwiązań zakupowych.“

Platforma B2B rozpoczyna działalność w Hiszpanii z asortymentem ponad 180.000 artykułów w kategoriach: artykuły biurowe, IT, wyposażenie zakładu i magazynu, elektronika, przemysł, BHP i narzędzia. „Asortyment hiszpańskiej platformy będzie sukcesywnie rozbudowywany w ciągu następnych miesięcy we wszystkich kategoriach i grupach produktowych: czy to papier ksero, biurka, komputer, narzędzia czy baterie”, podkreśla Marqués. „Zdecydowaliśmy się na Barcelonę ze względu na to, że jest to ważne centrum gospodarcze. W ten sposób możemy nawiązywać współpracę z klientami i dostawcami na miejscu.“