Rewolucja zakupowa:
świętujemy 20 lat

Co mają wspólnego Harry Potter, Coldplay i Mercateo? Historia ich sukcesu rozpoczęła się w 2000 r. Mercateo od 20 lat rewolucjonizuje świat zakupów B2B. Wróćmy na chwilę do czasów, kiedy platforma Mercateo miała czarno-białą optykę, noszono dzwony,
a wyposażenie biur pozostawiało wiele do życzenia…

Tak wszystko się zaczęło…

W 1999 roku pięciu pracowników McKinsey decyduje się na zmianę mało przejrzystego rynku zaopatrzeniowego dla klientów biznesowych w Niemczech, któremu w tamtych czasach daleko było do doskonałości. Wraz z wprowadzeniem cyfrowej platformy zaopatrzeniowej chcą zrewolucjonizować zakupy, a przede wszystkim zwiększyć efektywność procesu zakupowego dla firm. Aby tak się stało, w 2000 r. wdrażają platformę internetową www.mercateo.com. 20 lat później firma Mercateo zatrudnia już w całej Europie prawie 600 pracowników i jest obecna w 14 krajach.

Dr Sebastian Wieser jest filarem Mercateo od momentu narodzin tego fenomenalnego pomysłu. Zarówno on, jak i pozostali członkowie zarządu podtrzymują wyjątkowego ducha Mercateo, który łączy w sobie ciągłą chęć udoskonalania optymalizacji procesów oraz cyfrową współpracę w świecie biznesu. Mercateo cechuje również poczucie humoru i przynależności, wzajemny szacunek, ciekawość i umiejętność aktywnego słuchania.

Sukces w Europie
Międzynarodowy rozwój Mercateo

Niemcy

System ERP został stworzony w Niemczech, więc oczywistym jest, że to odpowiednie miejsce do rozwoju platform B2B! Od 2000 r. z Monachium, Lipska i Köthen rewolucjonizujemy i cyfyzujemy zakupy B2B. Z kolei dzięki sieci B2B Unite od 2017 r. tworzymy prawdziwą wartość dodaną dla dostawców, kupców i partnerów. Jesteśmy przekonani, że współpraca przyczynia się do lepszych wyników, dlatego ułatwiamy zarządzanie różnorodnością w zakresie zakupów B2B.

Szwajcaria

Od 4 stycznia 2019 r. Mercateo jest obecne w Szwajcarii jako spółka krajowa Mercateo Schweiz GmbH. Jednak już w 2016 r. niektórzy szwajcarscy klienci mieli bezpośredni dostęp do platformy zaopatrzeniowej B2B. Nasz zaangażowany zespół podbija teraz rynek szwajcarski z pięknego miasta Herrliberg w kantonie Zurych. Na stronie www.mercateo.ch oferujemy obecnie cztery miliony artykułów i stale poszerzamy ofertę.

Polska

Dokładnie 23 grudnia 2011 r. uruchomiona została polska platforma zaopatrzeniowa Mercateo. Czyż to nie wspaniały prezent świąteczny? Country Manager – Gabriela –ulokowała siedzibę firmy w historycznym mieście, jakim jest Kraków. Mercateo Polska szybko zyskała lojalnych klientów i zaczęła prężnie się rozwijać. Obecnie tworzymy niewielki, ale za to mocno zdeterminowany zespół. Pracujemy w atmosferze wzajemnego szacunku, otwartości i wsparcia. Zdecydowanie lubimy międzynarodowe środowisko pracy i czekamy na dalszy rozwój firmy.

Hiszpania

Jakie słowa najlepiej opisują zespół Mercateo w Hiszpanii? Inicjatywa, różnorodność i mnóstwo pozytywnej energii! Firma Mercateo weszła na rynek hiszpański w 2017 r. Od tego czasu, z roku na rok, prężnie się rozwija. Jesteśmy zapraszani na wiele wydarzeń i jako liderzy innowacji w branży utworzyliśmy społeczność użytkowników Mercateo, z którymi regularnie współpracujemy w ramach wielu inicjatyw.

Francja

Francja, Holandia i Austria to jedne z pierwszych krajów, które otworzyły międzynarodowy oddział Mercateo. Kiedy w roku 2012 Mercateo France z siedzibą w Paryżu rozpoczęło swoją działalność, oddziałem zarządzał tylko jeden country manager, którego głównym zadaniem było budowanie rozpoznawalności firmy Mercateo. Od tego czasu minęło już kilka lat i jesteśmy naprawdę dumni z tego, że nasi koledzy z wieloletnim stażem nadal są z nami. Tworzymy wspaniały zespół pełen pomysłów i determinacji.

Holandia i Belgia

Mercateo Nederland BV kieruje swoimi działaniami w krajach Beneluksu z siedziby w Maastricht. Historia tego oddziału sięga roku 2012, wtedy właśnie zostało otwarte biuro w Holandii. Naszym celem jest ciągłe poszerzanie współpracy partnerskiej, ulepszanie zrównoważonego rozwoju i dążenie do współpracy międzynarodowej. Mamy za sobą osiem lat udanej działalności i jest to niewątpliwie wynik doskonałej współpracy pomiędzy działami: Supplier Management, Customer Management, Marketing i Customer Services, jak również rzetelnych relacji między klientami a dostawcami.

Holandia i Belgia

Mercateo Nederland BV kieruje swoimi działaniami w krajach Beneluksu z siedziby w Maastricht. Historia tego oddziału sięga roku 2012, wtedy właśnie zostało otwarte biuro w Holandii. Naszym celem jest ciągłe poszerzanie współpracy partnerskiej, ulepszanie zrównoważonego rozwoju i dążenie do współpracy międzynarodowej. Mamy za sobą osiem lat udanej działalności i jest to niewątpliwie wynik doskonałej współpracy pomiędzy działami: Supplier Management, Customer Management, Marketing i Customer Services, jak również rzetelnych relacji między klientami a dostawcami.

Włochy

Historia firmy Mercateo we Włoszech zaczyna się w roku 2011, wtedy to na rynek włoski została wprowadzona platforma www.mercateo.it. W kolejnych latach stała praca partnerska zaowocowała utworzeniem solidnej bazy klientów i dostawców, co doprowadziło do otwarcia w 2018 r. lokalnego oddziału w Bolonii. We Włoszech aktywnie pracujemy nad rozwojem świadomości marki, uczestnicząc w ważnych wydarzeniach zakupowych, spotykając się z firmami i promując ogromną innowacyjność wprowadzaną przez Mercateo w sektorze zakupów B2B. Country Managera wspiera zespół zmotywowanych młodych ekspertów, którzy z dużą pasją i wieloma pomysłami realizują we Włoszech wizję Mercateo.

Austria

Sukces Mercateo Austria liczy obecnie 11 lat. Wszystko zaczęło się od pojawienia się platformy internetowej w 2009 roku. Gwałtownie rosnący popyt doprowadził w 2012 r. do utworzenia krajowej spółki, wówczas firmy jednoosobowej. Od tego czasu obroty stale rosną, podobnie jak liczba pracowników: obecnie nasz zespół tworzy siedem osób. Świat może ciągle się zmienia, ale nasze dążenie, poświęcenie i determinacja do zrewolucjonizowania świata zamówień pośrednich pozostają niezmienne.

UK & IE

Jako najmłodszy zespół z rodziny Mercateo, założony w 2018 roku, utrzymujemy wartości UE nawet po brexicie. Fundamentem naszej działalności jest Caroline Klehr, która pracowała z Niemiec, aby zasiać ziarno naszego sukcesu. Nasza strategia koncentrowała się na branży przemysłowej i rozwoju przemyślanej pozycji lidera. Wprowadziliśmy „Hawaiian dial out days” i otrzymaliśmy nagrodę uniwersytecką za rozwój naszego programu wsparcia studentów. Zdobywanie i utrzymanie w firmie talentów jest dla nas kluczowe.

UK & IE

Jako najmłodszy zespół z rodziny Mercateo, założony w 2018 roku, utrzymujemy wartości UE nawet po brexicie. Fundamentem naszej działalności jest Caroline Klehr, która pracowała z Niemiec, aby zasiać ziarno naszego sukcesu. Nasza strategia koncentrowała się na branży przemysłowej i rozwoju przemyślanej pozycji lidera. Wprowadziliśmy „Hawaiian dial out days” i otrzymaliśmy nagrodę uniwersytecką za rozwój naszego programu wsparcia studentów. Zdobywanie i utrzymanie w firmie talentów jest dla nas kluczowe.

Słowacji, Czechach, Węgrzech

Trzy kraje i jeden country manager. Rok 2011 był dla Andreja niezwykle ekscytujący - w ciągu pierwszych miesięcy platforma Mercateo pojawiła się online na Słowacji i w Czechach, a rok później na Węgrzech. Było to ogromne wyzwanie, ponieważ on sam był odpowiedzialny za rozwój i sukces Mercateo we wszystkich trzech krajach. Po wdrożeniu trzech platform i utworzeniu krajowych spółek, sprawy potoczyły się szybko i zespół zaczął się rozrastać. Od 2014 r. krajowi reprezentanci pracują w słowackim mieście Šamorín w pobliżu węgierskiej granicy. Ponieważ Šamorín należało kiedyś do Węgier, nadal mieszka w tej okolicy wielu Węgrów, co znacznie ułatwia zarządzanie trzema krajami z jednego miejsca.

Słowacji, Czechach, Węgrzech

Trzy kraje i jeden country manager. Rok 2011 był dla Andreja niezwykle ekscytujący - w ciągu pierwszych miesięcy platforma Mercateo pojawiła się online na Słowacji i w Czechach, a rok później na Węgrzech. Było to ogromne wyzwanie, ponieważ on sam był odpowiedzialny za rozwój i sukces Mercateo we wszystkich trzech krajach. Po wdrożeniu trzech platform i utworzeniu krajowych spółek, sprawy potoczyły się szybko i zespół zaczął się rozrastać. Od 2014 r. krajowi reprezentanci pracują w słowackim mieście Šamorín w pobliżu węgierskiej granicy. Ponieważ Šamorín należało kiedyś do Węgier, nadal mieszka w tej okolicy wielu Węgrów, co znacznie ułatwia zarządzanie trzema krajami z jednego miejsca.

Słowacji, Czechach, Węgrzech

Trzy kraje i jeden country manager. Rok 2011 był dla Andreja niezwykle ekscytujący - w ciągu pierwszych miesięcy platforma Mercateo pojawiła się online na Słowacji i w Czechach, a rok później na Węgrzech. Było to ogromne wyzwanie, ponieważ on sam był odpowiedzialny za rozwój i sukces Mercateo we wszystkich trzech krajach. Po wdrożeniu trzech platform i utworzeniu krajowych spółek, sprawy potoczyły się szybko i zespół zaczął się rozrastać. Od 2014 r. krajowi reprezentanci pracują w słowackim mieście Šamorín w pobliżu węgierskiej granicy. Ponieważ Šamorín należało kiedyś do Węgier, nadal mieszka w tej okolicy wielu Węgrów, co znacznie ułatwia zarządzanie trzema krajami z jednego miejsca.

Historia Mercateo

To ludzie tworzą Mercateo