arrow-downburgerchev-downclosedepartmentdownloadglobeloaderlocationloginmagnifiersearchuser facebooklinkedintwitterxingyoutube atbechczdeesfrgbhuieitnlplsk

Rewolucja zakupowa: świętujemy 20 lat

Co mają wspólnego Harry Potter, Coldplay
i Mercateo? Historia ich sukcesu rozpoczęła się
w 2000 r. Mercateo od 20 lat rewolucjonizuje świat zakupów B2B. Wróćmy na chwilę do czasów, kiedy platforma Mercateo miała czarno-białą optykę, noszono dzwony, a wyposażenie biur pozostawiało wiele do życzenia…

Trzech mężczyzn w pokoju ze starym komputerem

Tak wszystko się zaczęło…

W 1999 roku pięciu pracowników McKinsey decyduje się na zmianę mało przejrzystego rynku zaopatrzeniowego dla klientów biznesowych w Niemczech, któremu w tamtych czasach daleko było do doskonałości. Wraz z wprowadzeniem cyfrowej platformy zaopatrzeniowej chcą zrewolucjonizować zakupy, a przede wszystkim zwiększyć efektywność procesu zakupowego dla firm. Aby tak się stało, w 2000 r. wdrażają platformę internetową www.mercateo.com. 20 lat później firma Mercateo zatrudnia już w całej Europie prawie 600 pracowników i jest obecna w 14 krajach.

Pięciu uśmiechniętych mężczyzn w odświętnych strojach rzuca poduszkami w stronę aparatu

Podtrzymując ducha przedsiębiorczości

Dr Sebastian Wieser jest filarem Mercateo od momentu narodzin tego fenomenalnego pomysłu. Zarówno on, jak i pozostali członkowie zarządu podtrzymują wyjątkowego ducha Mercateo, który łączy w sobie ciągłą chęć udoskonalania optymalizacji procesów oraz cyfrową współpracę w świecie biznesu. Mercateo cechuje również poczucie humoru i przynależności, wzajemny szacunek, ciekawość i umiejętność aktywnego słuchania.

Sukces w Europie
Międzynarodowy rozwój Mercateo

Mapa Europy z lokalizacjami wszystkich biur Unite
Sebastian Wieser, Unite

Chcieliśmy, aby procesy zakupowe w Niemczech były prostsze i bardziej przejrzyste. Postanowiliśmy zbudować internetową platformę zakupową z szeroką siecią dostawców.

Sebastian Wieser, założyciel i CEO Unite

Historia Mercateo

Etapy rozwoju Mercateo z podziałem na lata i wydarzenia

To ludzie tworzą Mercateo

Dwóch mężczyzn i kobieta stoją przed ekranem
Kobieta prowadzi wywiad z mężczyzną, obydwoje się śmieją
Cztery kobiety w tych samych t-shirtach i mężczyzna uśmiechają się do kamery
Dwie kobiety ubrane na sportowo, pokryte błotem, śmieją się do kamery
Heike Kleine: Od menedżera dostawców do menedżera ds. kluczowych klientów

W 2004 r. Heike Kleine była pierwszym menedżerem dostawców w Mercateo w lokalizacji Köthen.
Wtedy nie było jeszcze w firmie działu sprzedaży, jaki mamy teraz. W 2007 r. rozpoczęliśmy współpracę z pierwszym kluczowym klientem – RWE. Znakomita współpraca między RWE a Mercateo wzbudziła zainteresowanie kilku innych większych firm. „Pomysłową, interaktywną pracę i rozwój naszych pierwszych produktów tj. punch-out, zarządzanie widokami, e-katalogi własnych dostawców zawdzięczamy kreatywnemu wdrażaniu pomysłów opartych na realnych potrzebach klientów z uwzględnieniem możliwości ich realizacji oraz uczeniu się na błędach” – mówi Heike Kleine. Postępując właśnie w ten sposób stworzyła fundament dzisiejszego działu sprzedaży.

Oliver Endert: Od studenta do czołowego eksperta

Oliver Endert zdecydował się na pracę w Mercateo w 2004 r. poszukując firmy, w której mógłby ukończyć swoją pracę dyplomową. Peter Ledermann poprowadził rozmowę kwalifikacyjną, podczas której rozmawiali o piłce nożnej oraz na tematy związane z rachunkowością. Mimo że mama Oliviera wolała, by najpierw ukończył pracę dyplomową, rok 2004 to czas, w którym dotychczasowi księgowi w Monachium pożegnali się firmą, a globalny gigant PwC oferujący usługi księgowe był za duży dla utworzonej na nowo firmy Mercateo. „Zapomnij o pracy dyplomowej. Mamy teraz roczne sprawozdanie do zrobienia” – mówił Peter Ledermann. „Nigdy tego nie robiłem” – mówił Olivier. Odpowiedź Petera brzmiała: „Ja też nie!“. Co ciekawe, babcia Oliviera przez całe życie była księgową i w dużym stopniu przyczyniła się do sukcesu tego projektu. Obecnie jest on czołowym ekspertem w dziedzinie europejskiego prawa podatkowego.

Stephanie Polley: Od kierownika biura do menedżera ds. relokacji

„Wciąż pamiętam mojego tatę, gdy sceptycznie pytał, czy jestem pewna, że chce podjąć pracę w firmie internetowej, która istnieje na rynku od zaledwie pół roku”, wspomina Stephanie Polley (druga od prawej).
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej w 2004 roku Peter opowiedział o stanowisku: „Potrzebujemy kogoś, kto zajmie się naszym biurem, ustali pewne struktury i będzie przyjmował gości”. „Ustaliłam system zarządzania biurem, zajmowałam się kandydatami na nowe stanowiska, stażystami i prowadziłam niejako dział HR oraz dział płac”. To było 20 lat temu, a ja co roku w październiku pytam swojego tatę, czy dalej jest tak sceptycznie nastawiony!”.

Stefanie Wildgrube: W Mercateo liczą się ludzie

Stanowisko menedżera dostawców było moją pierwszą pracą po ukończeniu studiów w 2007 r. Cztery lata później zdecydowałam się na nowe wyzwania zawodowe, by zaznać pracy w innych firmach oraz rozwinąć swoją karierę. Mimo że wszędzie uczyłam się nowych rzeczy, nigdzie nie doświadczyłam podobnej kultury firmy. W Mercateo podejmujesz codzienną pracę nie tylko jako pracownik, ale jako osoba, wnosisz swój wkład i pomysły – co nierzadko również jest wyzwaniem. W zasadzie to właśnie pracownicy nadają firmie charakter i sprawiają, że nie tylko wykonuję swoje zadania, ale także czuję przynależność i jestem częścią czegoś. To „coś” oznacza coroczne imprezy letnie, udany projekt, a także wspólne przedsięwzięcia zespołowe. Myślę, że właśnie ta ludzkość była głównym powodem, dla którego wróciłam do Mercateo”.

1 / 4

Co sprawia, że firma Mercateo jest tak wyjątkowa?

Trzy osoby odbywające spotkanie online

Wracając do przyszłości

Podoba Ci się to co robimy jako Unite i chcesz stać się tego częścią? Nasz zespół jest otwarty na osoby pełne pasji i zaangażowania. Dowiedz się więcej o Unite i naszych działaniach.