Home » Prasa » Komunikaty Prasowe » Mercateo uruchamia platformę B2B w Szwajcarii

Mercateo kontynuuje proces internacjonalizacji

Mercateo uruchamia platformę B2B w Szwajcarii

Mercateo Schweiz Europakarte
Mercateo Schweiz Europakarte

Od tej chwili platforma zaopatrzeniowa Mercateo jest również dostępna online w Szwajcarii. Przez stronę www.mercateo.ch zarówno dotychczasowi klienci Mercateo w innych krajach, jak i nowi klienci posiadający siedzibę w Szwajcarii, będą mieli możliwość zintegrowania Mercateo ze swoim systemem zarządzania towarem jako rozwiązania systemowego. Tym samym firma odpowiada na rosnące zapytania klientów o możliwość korzystania z usług Mercateo w Szwajcarii. Mercateo jest już dostępne w dalszych 13 europejskich krajach, nie wliczając rodzimych Niemiec.

Klienci w całej Europie korzystają z platformy zaopatrzeniowej w celu ustandaryzowania i ucyfrowienia zakupu pośrednich dóbr, jak również integracji ze swoimi partnerami handlowymi. Należą do nich małe i średnie przedsiębiorstwa, osoby wykonujące wolny zawód oraz stowarzyszenia, ale również publiczni zleceniodawcy i koncerny.

Swoim szwajcarskim klientom, korzystającym z Mercateo jako rozwiązania systemowego do zakupów online, firma oferuje liczne rozwiązania, począwszy od hostingu katalogów i udostępnienia asortymentu całkowicie pokrywającego zapotrzebowanie firmy. Klienci mogą obecnie korzystać z asortymentu szwajcarskiej platformy, połączonej z Mercateo przez interfejs katalogowy Open Catalog Interface (OCI). Z czasem szwajcarska platforma i rozwiązania zaopatrzeniowe Mercateo mają być dostępne dla wszystkich klientów biznesowych. Oferentami są lokalne szwajcarskie przedsiębiorstwa. Oferty dotyczą produktów IT, zaopatrzenia zakładów i magazynów, jak również produktów z kategorii budownictwa, narzędzi, elektrotechniki i gospodarki rolnej. Asortyment jest stale rozbudowywany, dlatego Mercateo jest otwarte na współpracę z dalszymi miejscowymi dostawcami. Mercateo jest również członkiem HKSÖL (Handelskammer Schweiz, Österreich, Liechtenstein – Izba Handlowa Szwajcarii, Austrii, Liechtensteinu).

Christoph von Lattorff, Dyrektor Zarządzający Mercateo w Austrii i Szwajcarii, wyjaśnia ten krok: „Leżąca w sercu Europy Szwajcaria to interesujący rynek z dużym potencjałem i szczególnymi wyzwaniami. Cieszymy się, że tworząc szwajcarską platformę mogliśmy odpowiedzieć na popyt ze strony szwajcarskich klientów i dostawców, jako że liczne koncerny mają tutaj swoje oddziały, niektóre nawet główną siedzibę. Korzystają one już z Mercateo w innych europejskich krajach, więc obecność firmy w Szwajcarii to logiczny kolejny krok.“

Peter Ledermann, członek Zarządu Mercateo AG odpowiedzialny za kwestie personalne i finanse, wypowiada się następująco odnośnie strategii internacjonalizacji: „Zapewniliśmy Europie infrastrukturę, która pozwala firmom rozwijać współpracę handlową międzynarodowo, w prosty i efektywny sposób. Dotyczy to zarówno klientów, jak i oferentów – dostawców i producentów. Dla wielu firm jest to najlepszy sposób ustandaryzowania procesów zakupowych w globalnym świecie interesów. Pozwala im on uwolnić się od zbędnych procesów, obniżyć koszty oraz zyskać więcej czasu i kosztów na zadania strategiczne – bez rezygnacji z bezpośredniego kontaktu ze swoimi partnerami handlowymi. Tę strategię sieciową będziemy w dalszym ciągu rozwijać w przyszłości.“